مشاوره رایگان کنکور
مشاوره و برنامه ریزی رایگان کنکور
درباره وبلاگ


كنكور واقعه ي مهمي در زندگي خيلي ازماهاست و يه جورايي سرنوشتمون رو تعيين ميكنه ميزان زحمتي كه شخص توي يك سال ميكشه كم و كيف يك عمر زندگي اون رو رقم ميزنه اما فقط زحمت كشيدن و درس خوندن نيست كه مهمه بلكه روش درس خوندن هم پراهميته كنكور راهي بود كه ما طي كرديم . توي اين راه كوله باري از تجربه جمع كرديم كه دوست داريم تجربه هامون چراغي هرچند كوچيك باشه براي راه شما ... حتما شنيديد كه ميگن هركس ازتجربه هاي ديگران استفاده نكنه محكوم به تجربه است نظرات شما انگيزه اي براي ادامه ي راه ماست . پس لطفا ما رو از نظرات خوبتون محروم نكنيد.


 

اگر میخواهید گام بردارید، ابتدا مسیر را مشخص کنید و مسیر شما مشخص نخواهد شد، مگر آنکه مقصد مشخص باشد. زندگی نیز بدین گونه است که تا انسان مقصد و هدف را مشخص نکرده باشد، مسیر زندگی و فعالیتهایش بیثمر است. در بهترین حالت، مانند این است که بر روی یک دایره حرکت میکند و پس از پیمودن راه و سختیهای زیادی، دوباره در جای اول خود است. به همین علت است که بسیاری از افراد پس از گذراندن چندین سال از زندگیشان در فراگرفتن یک رشتهی تحصیلی و یا یک حرفه احساس میکنند، راه را اشتباهی آمدهاند و از موقعیت خود راضی نیستند ودست به تغییر رشته یا حرفهی خود میزنند، در حالی که اگر از ابتدا هدف و مقصد را صحیح انتخاب میکردند، عمرشان بیهوده نمیگذشت. هدفهای ما بر دو نوعند:

 

 


1) اهداف کوتاه
مدت

 2) اهداف بلندمدت

 

باید در انتخاب هر کدام از آنها دقت داشته باشیم و خود را جایی تصور کنیم که این اهداف را به دست آوردهایم و از خود بپرسیم: آیا آن همان چیزی است که من از زندگی میخواستم؟ اگر به این احساس رسیدید، در این موقع است که هدف مناسب را یافتهاید و باید برای آن تلاش کنید. این را بدانید که اهداف بزرگ و بلندمدت، تلاش بسیار میطلبند و تلاش بسیار، انگیزههای قوی میخواهد. بدون انگیزه، انسان در نیمهی مسیر دلسرد میشود، پس انگیزههای خود را بشناسید. در آینده در مورد روشهای دقیق ترسیم اهداف، انگیزه و راههای ایجاد آن، صحبت خواهیم کرد.
 
 
 
 

دکتر مهدی شاهنظری

 

 

سلام خدمت دوستان کنکوری

این پست رو بنا بر درخواست یکی از دوستان کنکوری گذاشتم. 

لیست زیر کتاب هایی هستند که میشه گفت بهترین کتاب هایی موجود در بازار هستن

توجه : هدف ما از ارائه این لیست تبلیغ نیست بلکه این کتاب ها رو کسانی معرفی کردند که در کنکور درخشیدند و رتبه های برتر کسب کردند .

 

 

 

 

در این پست می خوام یه نکته ی مهم رو که امروز تو جلسه ی مشاوره با یکی از دوستانم یادم اومد  رو بهتون بگم .

یکی از کار های معمولی که تو سال پیش دانشگاهی اکثرا انجام میدند کنکور آزمایشی دادنه ...اما یه کار خیلی مهم بعد از آزمون اینه که آزمون حتما ارزیابی بشه ...این واسه اینه که بدونی توی فرصت بین دو آزمون چقدر یاد گرفتی چقدر بی دقتی و اشتباه کردی و ...

لازمه که به این نکته توجه کنید که بعد از آزمون حتما اون آزمون بررسی بشه و جمع بندی انجام بدی که چقدر از اون حجم مطلب به رضایت از خوندن رسیدید . بعد از آزمون ببینید چی اشتباه زدیدکجا اشتباه کردید چرا اشتباه کردید آیا زمان کم آوردید یا نه . اشتباه افقی یا عمودی در وارد کردن داشتید یا نه .

سوالاتی که اشتباه زدید از چه مطلبی هست

همه این موضوعات اگر چه خیلی پیش و پا افتاده باشه اما باید بدونی که یکی از مشکلات عمده ی دانش آموزان اینه که نمی دونند کجا مشکل دارند که حلش کنند ...به خاطر همین هم نمی تونند که کاری واسه خودشون بکنند .

البته این کار رو بعد از هر دوره تست زنی هم می تونید انجام بدید.

این کارا باعث می شه که تا حد ممکن یک اشتباه رو دو یا چند بار تکرار نکنید.

البته اگه یه مجموعه ای از اشتباهاتتون رو در دفترچه کوچکی جمع کنید توی ماه خرداد هم دوره کنید فوق العاده بهتون کمک می کنه ...خودم این روش استفاده کردم .

پس :

دوست من راه رسیدن به هدف طولانی است ... جاده پایانی ندارد ... جاده وقتی به انتها می رسد که تو بایستی ... برو  ...تا رسیدن به هدف ب انگیزه پیش برو ...می دونم که تو می تونی اولین نفری باشی که به هدفت می رسی ... تو خستگی ناپذیری ... تو  می تونی  اگه فقط اراده کنی ...

 

دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:, :: 11:6 :: نويسنده : مدیریت

جایگاه درس فیزیک و روش‌های مطالعه‌ی آن

بی‌شک درس فیزیک یکی از مهم‌ترین درس‌های کنکور و در رشته‌ی ریاضی پُرامتیازترین آن‌هاست. (امتیاز درس فیزیک ۴۰۵، دیفرانسیل۳۲۴، ریاضیات گسسته ۱۶۸، شیمی ۲۱۰، ادبیات ۱۰۰، معارف ۷۵، عربی ۵۰ و زبان ۵۰ است.) در رشته‌ی ریاضی، این درس ۲۶% و در رشته‌ی تجربی ۱۵% کل امتیازات را به خود اختصاص داده است. به دلیل امتیاز بالا و اهمیت آن در موفقیت در کنکور باید در تعیین ساعات مطالعه و تمرین، حساب ویژه‌ای برای آن باز کنید. در صورتی که امتیاز خوبی از این درس بگیرید، در کنکور موفق می‌شوید.
نتایجی که داوطلبان در این درس داشته‌اند، شگفت‌انگیز است! از تعداد ۱۷۲۵۷۶ نفر شرکت‌کننده در رشته‌ی ریاضی سال ۸۹، فقط ۳۸۲۸ نفر (کم‌تر از ۲/۲ % از شرکت‌کنندگان) درصد فیزیک آن‌ها بالای ۵۰% شده و حتی ۴۴۵۵۲ نفر (۸/۲۵ %) فیزیک را منفی زده‌اند! در رشته‌ی تجربی، نمره‌ها و درصدها از این هم کم‌تر است. فکر می‌کنید علت چیست و چگونه می‌توان به این مشکل غلبه کرد؟
توصیه‌ی من این است: فیزیک را مفهومی یاد بگیرید. به جای حفظ نکات و فرمول‌های غیر لازم، روش‌های حل مسئله را یاد بگیرید. برای شروع مطالعه، در کنار جزوه‌ی معلم یا هر منبع آموزشی دیگر، حتماً مطالعه‌ی متن کتاب درسی و حل مثال‌ها و تمرین‌های آخر فصل کتاب درسی را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهید.
باید بدانید که تعداد سؤالات فیزیک نامحدودند ولی تیپ‌های موجود برای هر مبحث محدود هستند. مفاهیم مرتبط با هر تیپ و روش‌های حل مربوط به آن را کاملاً یاد بگیرید. در شروع مطالعه صبور باشید. برای هر تیپ، تمرین زیادی حل کنید. بدانید که میزان موفقیت شما بستگی به حجم تمرین شما دارد. بدانید که حتی اگر به مفاهیم فیزیک مسلط شدید و روش‌ها را یاد گرفتید، ممکن است به دلیل ضعفی که در محاسبات ریاضی دارید نتوانید از عهده‌ی حل مسئله برآیید؛ پس توصیه می‌کنم تا فرصت باقی است، در قسمت‌هایی از ریاضیات که در حل مسائل فیزیک کاربرد بیش‌تری دارند (مثل برآیند و تفاضل بردارها، تجزیه‌ی بردار به دو مؤلفه، رابطه‌ی فیثاغورث، حل مثلث، روابط مثلثاتی) مطالعه و تمرین داشته باشید. موفق باشید.

خسرو ارغوانی‌فرد

بچه ها!امروز دوست دارم راجع به درس شیرین عربی واستون پست بذارم.آخه با درصد ۹۶ عربی تجربی این اجازه رو به خودم می دم که نکات این درس رو به شما انتقال بدم...

عربی درس شیرینیه به شرط علاقه و تمرین و تکرار...

نیازی نداره که تمامی کلمات رو حفظ کنید یا تمامی متون کتاب رو بخونید بلکه باید درست خوندن رو بلد باشید...

اول قواعد که با خوندن و تست زدن زیاد قابل حل است...

ترجمه هم با تکرار و حذف گزینه به راحتی حل می شود.در این قسمت فراموش نکنید که هیچ وقت از گزینه ها غافل نشوید...گزینه ها گاهی اوقات بدون دانستن مطلب جواب درست را به ما نشان میدهند بدون این که اصلا به سوال توجهی داشته باشید ولی وای به حال کسی که از گزینه ها در این موارد غافل بشه....

اما سخت ترین و خلاقانه ترین قسمت درک مطلب...

توی این قسمت فقط باید از رفرنس های مختلف استفاده کنید تا بتونید به تسلط کامل در این قسمت برسید....

راجع به شیمی هم من یه نظراتی دارم:

خیلی بحث برانگیز بود که من شیمی رو ۱۰۰ زدم...چون یک سوال غلط بود ولی باور کنید که انگیزه ای واسه صد زدن این درس داشتم باعث شد که این درس رو با همون روش حذف گزینه درست زدم...

دبیر شیمی ما خیلی با انگیزه بود و با تلاش و پشتکار زیادی سوال های ما رو از رفرنس های برتر دانشگاهی پاسخ می داد.باید برای سپاسگزاری از ایشون که تا روز آخر هم به ما امید می داد و پیگیر کارامون بود یه کاری می کردیم به خاطر همین با دوستام قرار گذاشتیم که این درس رو همه با هم صد بزنیم...اما توی این رقابت نفس گیر فقط من ۱۰۰ زدم...اما خیلی از دوستام ۹۶یا ۹۴ بودند...

نمی دونم متوجه شدید که منظورم چیه یا نه؟!

انگیزه...

امید...

با این دو عامل حتی سوالای غلطم اگه بخواهید درست می زنید....

البته فراموش نشه که کتاب درسی اهمیت زیادی توی این درس داره...

پس:

دوست من!هنوز تا پایان مسابقه کلی راه باقی مونده...با عشق با انگیزه با تلاش با توکل برو تا به مقصد برسی...

بازم میگم:

امیدوارم که تو اولین نفری باشی که به مقصد می رسی...

ان شاالله

"یکی از رتبه ها برتر سال 88"

پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 101
بازدید ماه : 261
بازدید کل : 91994
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1