مشاوره رایگان کنکور
مشاوره و برنامه ریزی رایگان کنکور
درباره وبلاگ


كنكور واقعه ي مهمي در زندگي خيلي ازماهاست و يه جورايي سرنوشتمون رو تعيين ميكنه ميزان زحمتي كه شخص توي يك سال ميكشه كم و كيف يك عمر زندگي اون رو رقم ميزنه اما فقط زحمت كشيدن و درس خوندن نيست كه مهمه بلكه روش درس خوندن هم پراهميته كنكور راهي بود كه ما طي كرديم . توي اين راه كوله باري از تجربه جمع كرديم كه دوست داريم تجربه هامون چراغي هرچند كوچيك باشه براي راه شما ... حتما شنيديد كه ميگن هركس ازتجربه هاي ديگران استفاده نكنه محكوم به تجربه است نظرات شما انگيزه اي براي ادامه ي راه ماست . پس لطفا ما رو از نظرات خوبتون محروم نكنيد.

 

با عرض سلام و خدا قوت خدمت همه داوطلبان کنکور 91 . امیدوارم که حالتون خوب باشه . هم کنکوری های هایی که 91 اولین سال شرکت اونا در کنکور هست و هم اونایی که با سابقه هستن . سابقه های کیفیری و قضایی و .... انشاا... که این روزهای آغازین سال تحصیلی و تغییر فصل و طبیعت و آب و هوا در شما تاثیرات خوبی گذاشته باشه . خوب بعضی ها نمیدونم که چی فکر می کنند ... این روزها مشاوران کنکور نقش رمال و کف بین و فال گیر و .... رو بازی می کنند . خیلی ها این روزها میان و میگن که آقای ..... تو رو خدا به من بگین اگه از الان خوب بخونم میتونم فلان رشته و دانشگاه قبول بشم ؟ ..... یعنی موفق میشم ؟ به نظر شما میشه ؟ آخه شنیدم که .... من مشاور هم یه نگاهی به گوی بلورین خودم میندازم و میگم : بله فرزندم میشه . خوب اصلا بیام بگم نمیشه ... چطوره ؟ از این به بعد هر کسی از من سوال کرد میشه ، بهش میگم نه دیگه . به نظرتون چی میشه ؟ دوستی میل زده بود و میگفت که وقتی به سوالات بچه ها تو وب نگاه میکنم گریه ام میگره ... فکر میکنم که خیلی از اونا عقب هستم و من نمی تونم . این هفته رفتم آموزشگاهی برای ادامه سلسله همایش های موفقیت در کنکور ... مدیر اونجا بهم گفت : جناب افشار  اگه ممکنه همون مباحث و مطالب 2 هفته پیش رو یه جورایی دیگه ای بگین و تکرار کنید ؟ گفتم : چرا ؟ گفت : آخه بچه هامون خیلی اون روز انرژی گرفتن ، همه تا خونه دویدن تا برسن و درس بخونند ... اتفاقا تا چند روز هم عالی بودنا ولی الان بازهم دوباره افت کردن ... اگه میشه شما فقط انرژی بدین . خندم بیشتر از این بود که همین الان که اومدم تو وب و نظرات رو دیدم یکی که خودش میدونه گفته بود که همه انرژی های مثبت دنیا مال شما که به ما منتقلش کنید . آخه خوب همه انرژی های مثبت دنیا برای من باشه پس معلومه من گلوله عظیمی از انرژی منفی هستم دیگه که همه اونا به سمت من جذب میشن . باشه حالا همه بخنیدین .... بعدا نوبت ما هم میشه . این روزها حالا بعد از کلی حرف و صحبت و استدلال و منطق که بابا میشه دو رقمی هم شد ، دانش آموز ما نشسته و داره درس میخونه ... دو دقیقه هنوز نگذشته میره تو فکر .... یعنی میشه ؟ دو پاراگراف میخونه به حسش فکر میکنه ...فکر نکنم که بشه ... من باید اینا رو تیر و مرداد می خوندم ... بعد از کلی فکر و زور و فشار .... لطف میکنه و کتابش رو کاملا جمع نمیکنه و نمیبنده و مقاومت میکنه .... ولی تو ذهنش مرور میکنه که من با این وضع تست زدن ... رتبه دو رقمی که هیچ .... سه رقمی هم امید ندارم / .... تو همین بین یکدفعه به ذهنش میرسه که اصلا برنامه اش خوب نیست ... پس بیاد عوضش کنه / این خوبه حالا حداقل برنامه رو عوض میکنه و شاید بشینه و دوباره بخونه ولی بدتر از همه اون موقعی هست که یه سوم شخص مفردی پیدا بشه و از راه برسه و موج منفی بده ... دیگه دلهره و اضطرابش به حدی میرسه که خوب میگه منکه نمیتونم ... پس کلا درس رو میذارم کنار . چی به سر اون هدف قشنگ روزهای اول اومد ...


ادامه مطلب ...
یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 21:8 :: نويسنده : مدیریت

 نام هستي بخش جان آفريني كه عشق را در وجود آدمي نهاد
 

خداوند رحيم و رحماني كه ميل به كمال و علم جويي را در فطرت بشريت قرار داد.


امروزه متناسب با پيشرفت همه جانبه جهان هستي، بويژه پيشرفت هاي علمي، تكنولوژي، فرهنگي و اجتماعي راه يابي به دانشگاه و آشنايي با يكي از علوم و فنون روز نيازي مبرم براي جوانان است.
جوانان و دانش آموزان ايراني به علت پيشينه علمي و فرهنگي ايران زمين كه مهد بزرگترين دانشمندان بوده است ميل زيادي براي ورود به دانشگاه دارند.
اما مشكلي كه در اين راه وجود دارد كلمه اضطراب آور كلمه و واژه آشنا به نام« كنكور» است.
به علت زياد بودن متقاضيان و ظرفيت مشخص و محدود دانشگاه ها، آزمون ورودي به نام كنكور بوجود آمده است.
با اين شرايط بسياري از دانش آموزان كنكور را، منعي بزرگ براي رسيدن به دانشگاه مي دانند كه عبور از آن كاري بس دشوار جلوه مي كند.
اما با تغيير نگرش به كنكور و جايگزين كردن علم محوري و دانش پژوهي، به جاي مدرك گرايي و تغيير نگاه برخي از خانواده ها به دانشگاه، مي توان موانع و اضطراب هاي مربوط به كنكور را كاهش داد.
بايد دانست كه عبور از سد كنكور و ورود به دانشگاه نقطه كمال و اوج سعادت نيست و از طرفي عدم پذيرش در اين آزمون، به معناي پايان زندگي و پايان آرزوهاي زيبا نيست. هر چند تحصيل در دانشگاه بسيار مفيد و سازنده است اما مي توان به دانشگاه نرفت و دانش پژوه بود،
مي توان به دانشگاه نرفت و مخترع و مبتكر بودو در پايان مي توان به دانشگاه نرفت و خوشبخت بود.اما اين دليل بر نفي جايگاه مثبت و والاي دانشگاه به عنوان شريان اصلي علم مداري در كشور نيست.
ما بايد در ابتدا تمام تلاشمان را براي ورود به دانشگاه به كار بگيريم. اما در غير اين صورت نبايد برخود خرده گرفت و زانوي غم بغل گرفت.
فراموش نكنيد كه دانشمندان ايراني چون خوارزمي و ابن سينا به دانشگاه نرفتند اما ملاصدرا شدند.
 

منبع : ایران کنکور

یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:مشاوره,کنکور سراسری ,کنکور 90, :: 20:28 :: نويسنده : مدیریت

سلام. در این پست قصد دارم مطالبی برای پشت کنکوری ها بذارم. نمیدونستم چطوری شروع کنم! چندین بار نوشتم و پاک کردم. کم و کاستی ها رو به بزرگی خودتون ببخشید.

 

   در کنکوری که گذشت ، بعضی از داوطلبان نتونستند به نتیجه ی دلخواهشون برسن و تصمیم گرفتن که یک سال دیگه تلاش خودشون رو برای کنکور بکنند. 

 " اگر همواره مانند گذشته بیاندیشید، همان چیزی را به دست خواهید آورد که تا به حال به دست آورده اید."

    پس اول طرز فکرتون رو راجع به کنکور تغییر بدید. یک ذهنیت بد ، فقط خودتون رو آزار میده. تمامی پیش داوری هاتون رو کنار بگذارید. کنکور پلی به آینده ی شماست. سکویی برای ترقی. از درس خوندن براش لذت ببرید. " در شرایط مساوی کلید برنده شدن ، قدرت ذهن شماست! "

 " افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمیدهند، بلکه کارها را به گونه ای متفاوت انجام میدهند! "

مشکلی که به نظزم ممکنه برای یک پشت کنکوری پیش بیاد ، اینه که با این ذهنیت به دروس نگاه میکنند که یک بار اونها رو خوندند. ذهنیت و پیش داوری ها رو کنار بگذارید. درس ها رو با علاقه و عمیق بخونید. به موفقیتتون ایمان داشته باشید.

                          " خداوند به سه طریق به دعا ها پاسخ میدهد :

                                     او می گوید آری ، و آنچه را میخواهی به تو میدهد

                                        او می گوید نه ، و چیز بهتری به تو میدهد

                                            او میگوید صبر کن ، و بهترین را به تو میدهد ! "

 

            " بردن به این معنی نیست که تو همیشه اول باشی، بردن به این معنیه که تو بهتر از قبلت باشی."

 

                                                 " امروز اولین روز از بقیه ی عمر شماست! "

 

                                          " شروع کن! با شروعی دوباره پیروزی ازآن توست! "

 

                                    به امید دیدار در بالاترین قله های موفقیت!  

 

 

"نیما دهباشی"

یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:, :: 20:19 :: نويسنده : مدیریت
از درسی میگوییم كه دارای سه تك واژ است و بسیاری مسائل حل نشده و در ابهام دارد. از درسی میگوییم كه پر از سؤالات مطرح شدهی بدون پاسخ و دارای اختلاف نظرهای فراوان است. از درسی میگوییم كه تا شما به خوبی بر آن مسلط نشوید، با بقیهی دروس هم آشتی نخواهید كرد. پس برای چنین كار مهمی، با هم به یك اردوی آموزشی كوتاه با چند ایستگاه میرویم.
 
ایستگاه اول: سر در ایستگاه: واژگان

با همهی واژگان كتاب درسی آشنا شویم، چه آنهایی كه خوش اقبال و ستاره دارند و چه واژگانی كه قرعهی فال به نامشان نیفتاده و ستاره ندارند و شما را به سفر كوتاه انتهای كتاب، هدایت نمیكنند؛ اما بدانیم كه دانستن همهی این واژگان، گام اول درك معانی و مفاهیم است كه خود یك هواپیمای مافوق صوت است كه شما را به درون ادبیات و جملههای قدیمی و جدید، رهنمون میکند.

ایستگاه دوم:

نكتهی مورد نظر در این ایستگاه، روانخوانی دروس، چه شعر و چه نثر است. كمكم بخوانید و روان هم بخوانید تا به دریافت معانی و مفاهیم دست یابید. یادتان باشد، مشكل عظیم ادبیات، نفهمیدن مطالبی است كه آنها را مطالعه میكنید.

ایستگاه سوم: ایستگاه خودآزماییها و توضیحات

با تفكر و تعمق بیشتری، به نكات طلایی و برگزیدهی دروس بنگرید. كمتر حفظ كنید و بیشتر بفهمید. مسافران عزیز آمادهی صعود، مطلبی را كه بهتر بفهمید، بهتر حفظ خواهید كرد. امتحانات ترم 1، در پیش است؛ از امروز، عمیق فهمیدن و عمیق خواندن و سپس به محفوظات سپردن را پیشه كنید.

ایستگاه چهارم: تاریخ ادبیات و دانشهای ادبی

با خواندن تاریخ ادبیات و نكتههای ادبی، آشتی كنید. سعی كنید با كدگذاری در ذهن، با هر یك از شخصیتها، ارتباط برقرار كنید؛ مثلاً از سیمین دانشور با اصطلاح ساج به عنوان یك درخت محكم و مستحكم یاد كنید. ساج: سووشون، آتش خاموش، جزیرهی سرگردانی.
نگران نباشید. این مطالب با تكرار دو تا سه بار در ذهن، تثبیت خواهد شد؛ پس تكرار و تمرین را فراموش نكنید.
ایستگاههای قبل را سپری كردیم. اینك به ایستگاه پنجم میرسیم.

ایستگاه پنجم: شعر حفظی

شعرهای حفظی را فراموش نكنید. از امروز تا شروع امتحانات ترم، هر روز تعداد كمی از ابیات را حفظ كنید زیرا شب امتحان برای انجام همهی این كارها، فرصت ندارید. ذره ذره جمع كنید و تكرار و ممارست را فراموش نكنید.

منبع : گزینه 2

تغییرات کتاب زیست‌شناسی و آزمایشگاه(۱) (چاپ سال ۹۱-۹۰ نسبت به سال ۹۰-۸۹)

 

شماره صفحه  

تغییرات  

۵

« نشاسته منشعب» به «بیشتر بدانید» اضافه شود.

۶

اصلاح CH3 به CH2 در بیشتر بدانید.

۷

اصلاح تعریف پروتئین‌ها

۲۶

حذف پاراگراف دوم از ستون اول: دیوارة باکتری‌ها….. پیرامونی دارد.

۳۳

لیزوزوم را ترک می‌کنند ¬ واکوئل را ترک می‌کنند.

۳۸

حذف شکل ۲۹-۲…. را نشان می‌دهد و افزودن «این دو فرایند به انرژی زیستی نیاز دارند» به انتهای پاراگراف

۴۰

اصلاح شکل ۳۲-۲

۴۳

حذف «شاید بتوان………….مشاهده کرد.»

۴۴

اصلاح شکل ۲-۳

۴۵

افزودن: (مخاطی) بعد از غشای موکوزی

۶۳

… به علت وجود همین ماده است. ¬ به همین علت است.

۶۹

حذف «سلول‌های بدن» از عنوان

۷۶

اصلاح زیرنویس شکل ۴-۶: چهار کمان ¬ چهار جفت کمان

۸۴ و ۸۵

افزودن بیشتر بدانید.

۸۷ چاپ ۸۹ ۸۸ چاپ ۹۰

… مونوسیت‌ها دارای…… ¬ مونوسیت‌ها و نوتروفیل‌ها دارای….

۱۰۴چاپ ۸۹ ۱۰۵چاپ ۹۰

حذف بخش «ب» فعالیت ۱-۷

۱۰۸چاپ۸۹

۱۰۹چاپ۹۰

بخش‌های مرده ¬ بخش‌هایی از گیاه

۱۱۲چاپ۸۹

۱۱۳

جذف فعالیت ۱-۸

۱۱۴چاپ۸۹

۱۱۵چاپ۹۰

حذف فعالیت ۳-۸

۱۲۰چاپ۸۹

۱۲۱چاپ۹۰

کپسول‌های رشته‌ای ¬ کپسول رشته‌ای

 

تغییرات کتاب زیست‌شناسی و آزمایشگاه(۲) (چاپ سال ۹۱-۹۰ نسبت به سال ۹۰-۸۹)

 

شماره صفحه  

تغییرات  

۱۴

حذف ویروس از شکل ۷-۱

۳۴

پاراگراف اول- خط ماقبل آخر- نورون به سلول تبدیل شده است.

۴۳

خط اول پاراگراف آخر: سلول‌های پوششی به بافت پوششی

 

در انتهای همان خط در بافت‌های دیگر به درموبرگ‌های بافت‌های دیگر تبدیل شده است.

۷

شکل مغز ماهی نام‌گذاری شده است.

۵۲

خط سوم از آخر(بالای «بیشتر بدانید»: چین‌خوردگی قشر مخ در وال…. و سایر پریمات‌ها (نخستی‌ها) به چین‌خوردگی قشر مخ در پریمات‌ها(نخستی‌ها) و وال…

۵۸

شکل ۲-۳ جایگزین شده است.

۶۲

شکل ۵-۳ جایگزین شده است.

۶۷

خط دوم:… شیارهای عمیق نمیکره‌های مخ به شیارهای عمیق هر یک از نیمکره‌های مخ

۸۸

«بیشتر بدانید» اضافه شده است.

۹۱-۹۰

آخرین جمله ص ۹۰ و اولین جمله ص ۹۱ اصلاح شده است به: انسولین هم‌چنین با اثر بر غشای سلول‌های ماهیچه‌ای، سبب می‌شوند این سلول‌ها گلوکز بیشتری جذب و آن را به گلیکوژن تبدیل کنند. اثر گلوکاگون عکس عمل انسولین است.

۱۰۹

«بیشتر بدانید» اضافه شده است.

۱۲۵

شمارة ۵: سیتوکینز از اما گاهی هستة سلول…. تا پایان پس از مراحل جنینی حذف شده است.

۱۳۲

شماره فعالیت‌ها ۲-۶ و ۴-۶ به ۱-۶ و ۲-۶ اصلاح شده است.

۱۳۷ و۱۳۸

تصاویر تقسیم میوز در دو صفحة روبه‌رو قرار گرفته و لکه‌های رنگی آن‌ها اصلاح شده‌اند.

۱۴۱

در شکل جفت کروموزوم‌ها شماره‌گذاری شده‌اند.

۱۴۴

به آخرین پاراگراف قبل از عنوان انواع تولید مثل غیرجنسی این جمله اضافه شده است: زنبورهای نرهاپلوئید( n کروموزومی)‌اند اما زنبوردهای ماده دیپلوئیدند و از لقاح تخمک با اسپرم به وجود می‌آیند.

۱۵۵-۱۵۴

رنگ گل‌های مایل به زرد به سفید تبدیل شده است.

۱۷۶

پاراگراف دوم خط آخر عبارت «رنگ چشم‌» ها حذف شده است.

۱۹۲

خط ششم: تمایز می‌یابد به تمایز یافته است تبدیل شده است.

۲۰۱

در شکل ۱۳-۹: ساقه به ساقه‌چه تبدیل شده است.

۲۰۳

در شکل ۱۴-۹: در دانة ذرت پوشش دانه به پوشش تخمک می‌چسبد، به پوشش دانه تبدیل شده است.

۲۲۹

«بیشتر بدانید» اضافه شده است.

 

تغییرات کتاب زیست‌شناسی پیش‌دانشگاهی (چاپ سال ۹۱-۹۰ نسبت به سال ۹۰-۸۹)

 

شماره صفحه  

تغییرات

۱۴

شکل سمت چپ، رنگ‌های آن تصحیح شده است.

۱۷

۸- با ورود عامل پایان ترجمه، یک آنزیم پیوند بین…

۱۹

در شکل در جلوی اینترون واگزون رونوشت اضافه شده است.

۲۱

پاراگراف آخر به صفحة بعد منتقل شده است.

۲۲

پاراگراف صفحة ۲۱ به بعد از پروکارپوت اضافه شده است.

۲۵

چهارچوب ¬ چارچوب

۲۶

تعدادی فلش به شکل اضافه شده است.

۲۹

ششمین ¬ سومین کداین قطعه DNA است که…

۳۲

شکل تصحیح شده است. وارد کدرن ژن به باکتری مربوط به تولید DNA نو ترکیب نیست به قسمت کلون‌ژن اضافه شده است.

۳۳

خط اول( از ژنوم) حذف شده است.

۴۰

واکسن محلولی… میکروب است حذف شده است. به جای آن خط اول و دوم صفحة ۴۱ در جای آن قرار گرفته است.

۴۱

خط اول و دوم به صفحة ۴۰ منتقل شده است.

۴۹

شکل تصحیح شده است.

۶۲

خط چهارم(یا ملکول‌های پروتئین مانند،) حذف شده است.

۶۳

«بیشتر بدانید» اضافه شده است.

۶۸

«بیشتر بدانید» تصاویر ماهواره‌ای از جنگل گلستان اضافه شده است.

۷۹

متن و تصویر آرمادیلو به صورت «بیشتر بدانید» اضافه شده است.

۸۶

سنگواره‌ها؛ ثبت تغییر احتمالی گونه‌ها – شکل تصحیح شده است.

۸۸

در جدول تعداد آمینواسیدهای متفاوت به جای تفاوت در…

۹۷

اصلاح پاراگراف اول ودر بقیة پاراگراف‌ها پر رطوبت و مرطوب تبدیل به پر باران شده است.

۹۹

فعالیت مدل‌سازی انتخاب طبیعی حذف شده است.(۴ صفحه)

۱۰۴

شکل ۱-۵ حذف شده است.

۱۰۷

«بیشتر بدانید» به متن اصلی تبدیل شده است (رنگ صفحه سفید شده است)

۱۰۸

رنگ سبز، سفید شده است «بیشتر بدانید» ¬ متن اصلی

۱۰۹

رنگ سبز، سفید شده است «بیشتر بدانید» ¬ متن اصلی

۱۱۱

(در این نوع آمیزش فراوانی آلل‌ها تغییر نمی‌کند) به پاراگراف دوم اضافه شده است.

۱۱۵

(غیرتصادفی بودن بقا و تولید مثل یک قاعدة عمومی است) از پاراگراف آخر حذف شده است.

۱۲۱

شکل بچه‌ها در پایین صفحه جابه‌جا شده است.

۱۲۶

شکل تصحیح شده است.

۱۴۱

شکل در این صفحه رنگ سبز برداشته شده است.

۱۴۳

فعالیت حذف شد ص ۱۴۵-۱۴۳ حذف گردید.

۱۵۷

منحنی جدید مربوط به سال ۱۳۸۵ درج گردید.

۱۶۴

پاراگراف دوم، نقش هر جاندار… تا آخر پاراگراف با جمله کنام یعنی همة راه‌های ارتباطی جاندار با محیط زیست جایگزین شد و این جمله در زیرنویس شکل حذف شد.

۱۷۵

رفتار غریزی(ژنی) همراه با شکل ۲-۷ حذف

۱۷۶

پاراگراف اول حذف- الگوی عمل ثابت رفتاری غریزی یا ژنی است.

۱۷۷

تیتر عادی شدن در ابتدای پاراگراف دوم از متن آورده شده است.

۱۸۲

«بیشتر بدانید» حذف شده است و بحث نقش‌پذیری از ص ۱۸۴ به این قسمت منتقل شده است.

۱۸۴

مبحث نقش‌پذیری به بعد از حل مسئله منتقل شده است.

۲۰۴

شکل گلروپلاست از «بیشتر بدانید» خارج و جزء متن قرار گرفته است و در همین صفحه «بیشتر بدانید» استفاده از مواد رادیواکتیو اضافه شده است.

۲۰۷

در شکل مجموعة رنگیزه‌ها به فتوسیستم II تغییر داده شد.

۲۰۸

شکل روشن‌تر و نوشته‌های آن مشخص‌تر شده است.

۲۰۹

پاراگراف سوم درون تیلاکوئید ¬ درون غشای تیلاکوئید

۲۱۰

پاراگراف اول روبیسکو حذف شده است.

 

گام ۲- از افزودن انرژی گروه‌های فسفات تا آخر

۲۱۱

«بیشتر بدانید» استفاده از مواد رادیواکتیو اضافه شده است.

۲۱۲

پاراگراف آخر- لایه‌ای از سلول‌های فشرده و کلورپلاست‌دار به نام سلول‌های غلاف آوندی…

۲۲۴

پاراگراف پایین صفحه به پیروات حاصل از گلیکولیز یا یک پذیرندة آلی دیگر منتقل می‌شود و…

۲۴۶

توضیحات شکل تصحیح شده است به این صورت … درون دو سلول نارنجی رنگ بزرگی که در شکل می‌بینید تثبیت نیتروژن رخ می‌دهد.

۲۵۶

شکل و توصیحات آن حذف شده است.

 

در پاراگراف دوم نیز که به شکل اشاره شده حذف صورت گرفته است.

۲۵۸

در جدول- مورد ۱۳ حذف شده، شکل‌های موجود در آن حذف شده، نام جدول مهم‌ترین شاخه‌های فرمانروی آغازیان

۲۶۰

در چرخه جابه‌جایی محل کلمات میوز و هاپلوئید انجام شده است.

 

پاراگراف اول لقاح انجام می‌دهند ¬ ادغام

اصطلاح هم‌جوشی در اسپیروژیر همه به هم یوغی تبدیل شده است(در متن و شکل)

۲۶۱

خودآزمایی سؤال ۳ پروکاریوت ¬ یوکاریوت

۲۶۳

شکل روزنداران اضافه شده است.

۲۶۴

شکل جلبک‌های سبز تعویض شده است.

۲۶۶

شکل تاژکداران چرخان تعویض شده است و شکل جانور هم‌زیست با موریانه اضافه شده است. در تیتر تاژکداران چرخان فتوسنتز کننده حذف شده است.

۲۶۸

شکل پارامسی از بیشتر بدانید خارج و در ادامه مژکداران آورده شده است.

۲۷۱

شکل کپک‌های مخاطی تعویض شده است.

۲۷۲

شکل کپک‌های مخاطی پلاسمودیومی تعویض شده است.

۲۷۴

پاراگراف آخر، ۳ مرحله ¬ پنج مرحله

۲۷۵

پاراگراف آخر، مرحله سوم ¬ مرحلة بعد

۲۹۴

پاراگراف دوم، ریشة برخی گیاهان آوندی

پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 124
بازدید ماه : 284
بازدید کل : 92017
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1